Attālinātais mācību proces: organizācija un norise

Mēs nebaidāmies kļūdīties, jo zinām, ka tikai tā var iemācīties ko jaunu. Ja sanāk misēties, nebēdā par to un mēģini vēlreiz.

Ja mēs nezinām, kā darīt, mēs pajautājam kādam. Jautā skolotājam, klases audzinātājam vai skolas vadībai.

Mēs novērtējam pieredzi, ko mēs varam iegūt. Tapēc mācāmies mācīties un novērtējam visu jauno.

 

 

  1. Mācību stundas notiks pēc jaunizveidota mācību stundu saraksta, kas atrodams e-klasē; 
  2. Katrai klasei dienā būs ne vairāk kā 2-3 priekšmeti;
  3. Katram skolēnam ir nepieciešama pieeja kādai ierīcei (telefonam, planšetei vai datoram);
  4. Ja gadījumā nepieciešamo ierīču nav, sazinieties ar klases audzinātāju un mācību materiāli tiks nodoti rakstveidā;
  5. Pamata saziņa ar skolotāju un attālinātās mācīšanās process tiks koordinēts e-klases platformā;
  6. Pieslēdzies e-klasei vismaz 1-2 reizes dienā. Tas palīdzēs būt pietiekami informētam;
  7. Tiešsaistes saziņa pamatā ar skolotājiem norisināsies Whatsapp aplikācijā caur jaunizveidotajām klases grupām. Saziņa notiks mācību stundu laikā vai vienojoties par laiku ar skolotāju;
  8. Vecāki un skolēni varēs sekot līdzi mācību norisei katras klases mācību plānā, kas atrodams e-klases jaunumu sadaļā;
  9. Skolotāji fiksēs vienotā sekotāja formā skolēnu aktivitāti un iesaisti mācību procesā. Tas nozīmē, ka, ja nevarēsi pieslēgties tehnisku iemeslu dēļ kādai stundai paredzētā laikā, darbu varēsi izpildīt vēlāk konkrētā termiņā;
  10. Interešu izglītības nodarbības nenotiks (skolotāji būs iesaistīti mācību materiālu veidošanā);
  11. Skolas ēka katru darba dienu būs vaļā un pieejama.

  1. Izveidojiet kopā ar bērnu mācīšanās grafiku mājās (vadoties pēc skolas nedēļas plāniem e-klases jaunumu sadaļā);
  2. Palīdziet bērnam izstrādāt un ievērot dienas plānu, kā arī procesā pielāgojiet to;
  3. Iekārtojiet kopā ar bērnu mājās vietu, kur notiks mācīšanās;
  4. Pārrunājiet ar bērnu, kas viņam varētu traucēt un kā ar to varētu tikt galā;
  5. Vienojieties, kas notiks tad, ja bērns kaut ko nesapratīs;
  6. Vienojieties par laiku, kad jūs varētu ar bērnu sazvanīties, lai pārliecinātos, kā veicas mācību procesā;
  7. Ja kaut kas ir nesaprotams mācību saturā vai procesā, rakstiet skolotājam vai klases audzinātājam.
  8. Informējiet skolotāju līdz plkst. 9.30, ja bērns nevarēs piedalīties mācību procesā
  9. Plānojiet skolēna ikdienas fiziskās aktivitāttes!

Raunas vidusskolas klašu mācību plāni attālinātas mācīšanās procesā

  1. klases nedēļas plāns - šeit
  2. klases nedēļas plāns - šeit
  3. klases nedēļas plāns - šeit
  4. klases nedēļas plāns - šeit
  5. klases nedēļas plāns - šeit
  6. klases nedēļas plāns - šeit
  7. klases nedēļas plāns - šeit
  8. klases nedēļas plāns - šeit
  9. klases nedēļas plāns - šeit

11. klases nedēļas plāns - Šeit

Drustu pamatskolas struktūrvietības klašu mācību plāni attālinātas mācīšanās procesā

  1. klases nedēļas plāns https://docs.google.com/document/d/1rHYvXtSefG4Mb6o7YpUZszD75R1lJI6ExveZvPvKSio/edit  
  2. klases nedēļas plāns https://docs.google.com/document/d/19PJPzBt_yVL8I9i5IjWvK_WXfnWGdLZOuLVocWvOWS8/edit
  3. klases nedēļas plāns https://docs.google.com/document/d/1XgivQIxVSe-hZmwKoYkuHAOvymisHS5lMIqk9pFHHeA/edit
  4. klases nedēļas plāns https://docs.google.com/document/d/16L6fOV9ql36496dOUym0PNhYT-jbkxOFEYlBRQcmD2k/edit
  5. klases nedēļas plāns https://docs.google.com/document/d/1JwYT5-cCTJW33udK7IN8hAIxRloiw1SSC06GCW79g6I/edit
  6. klases nedēļas plāns https://docs.google.com/document/d/1UOTEhgAXLZ9b6O4TZfnlfksbKp_XiK2GQ5eamd6CSR4/edit
  7. klases nedēļas plāns https://docs.google.com/document/d/10UYquKOrUFgPewApns5iZOAx4E1mPhx2Xs25GPOdpZk/edit
  8. klases nedēļas plāns https://docs.google.com/document/d/1b8rEzjDu7lGPa3mbRfvqEDkNz6TxAqZ2dSEXGLYkaGw/edit
  9. klases nedēļas plāns https://docs.google.com/document/d/168NK-HO_ifYtajNlg0zyk29rFeIx7gPwsSWmiV_v9YI/edit

 

WhatsApp WEB un mācību grupu iekšējās kārtības noteikumi:

Zoom.us lietošanas instrukcija:

  • Atver vietni https://zoom.us/
  • Labajā augšējā stūrī atrodi zilu ikonu sign up; its free
  • Spied uz tās un pieraksties, izmantojot savu google vai facebook kontu, izvēloties konkrēto ikonu un uzspiežot uz tās 
  • Ja Tev nav ne Facebook, ne Google konti, tad spied uz
  • Tad atvērsies logs, kur būs jāievada sava e-pasta adrese. Seko soļiem. Ja nepieciešams, jautā pēc palīdzības! 
  • Ja esi pieslēdzies ar Facebook vai Google kontu, tad atvērsies Zoom lapa. Lai izmantotu Zoom rīku, Tev būs nepieciešama pavisam maza aplikācija (ap 12 Mb apjomā). Ej uz “Host a Meeting”;

un lejupielādē aplikāciju. Iespējams, Tavs dators to izdarīs automātiski. Ja nē, spied uz “download&run Zoom”;

  • Sameklē datorā, kur lejupielādētais fails atrodas un atver to. Dators automātiski uzinstalēs programmu. Pie programmām redzēsi šādu zīmīti ;
  • Lai izveidotu sarunu, spiežam uz “Sign in” vai dodamies uz https://zoom.us/ . Spiežam uz “My account”;
  • Augšpusē redzēsiet uzrakstu ar ziliem burtiem “schedule a Meeting”, jeb plānojiet jaunu tikšanos. Uzspiediet uz tās ikonas.;
  • Topic” joslā ierakstiet tikšanās nosaukumu, ja nepieciešams pie “description” sniedziet tikšanās aprakstu;
  • Joslā “When”, izvēlieties tikšanās datumu un laiku, kad saite kļūs aktīva. Izvēlieties Am vai PM. Šajā platformā laiku skata pirms pusdienlaika un pēc pusdienlaika, katru dienakts daļu skaitot 12 stundās un nelietojot 24h rāmi. Ja tikšanās plānota dienas pirmajā pusē līdz 12.00., izvēlieties AM. Ja tikšanās plānota pēc 12.00., piemēram, 14.00., tad izvēlieties PM un 2:00.;
  • Pēc sadaļā “Video” ieķeksējiet abas atzīmes pie “On”;
  • Pēc tam sadaļā “Audio” ieķeksējiet pie “Both”;
  • Pēc tam sadaļā “Meetings Options” ieķeksējiet pie “Enable join before host” (ļaut pievienoties pirms sarunas) un “Enable waiting room” (ļaut gaidīšanas istabu), kas kopumā nozīmē, ka ļaujat dalībniekiem pievienoties jau neilgi pirms sarunas. Piemēram, ja sarunas laiks nolikts uz 2:00. Un visi dalībnieki ir pievienojušies jau 1:55., tad sarunu variet sākt ātrāk. Ja ķekši pie šīm izvēlnēm nebūs, tad sarunu varēsiet sākt tikai norādītajā laikā. Izvēlieties atķeksēšanu pēc savām vajadzībām;
  • Pēc tam spiediet pogu “Save”. Saruna būs iespējama uz 40 min.
  • Tad dators saglabās un atvērsies jūsu sarunas pārskats. Sadaļā “Join URL” būs redzama saite, caur kuru varēs pievienoties video konferencei. Šo saiti ir nepieciešams nokopēt (iezīmējiet un spiežam peles labo taustiņu un spiežam: “Copy” vai kopēt). Tad ejiet uz turieni, kur plānotajiem dalībniekiem sūtīsiet informāciju par video konferenci (e-klase, e-pasts, Whatsapp). Rakstot ziņas tekstu, tajā spiediet ar peles labo taustiņu un izvēlieties “Paste” vai “Ielīmēt”. Norādiet, ka šī būs piekļuves adrese sarunai;
  • Jūs varat izveidot sarunu vairākas dienas pirms sarunas vai neilgu brīdi pirms sarunas. Ja esat izveidojis vairākas dienas pirms, tad atkal būs jāiet uz “https://zoom.us/ “ un jāpierakstās savā kontā. Ja izveidojat īsi pirms sarunas, tad veiciet to, kas nākamais rakstīts. Spiediet uz “My account” un kreisajā malā spiediet uz “Meetings”. Jūs redzēsiet jūsu izveidoto sarunu. Spiediet uz tās.
  • Atverot, redzēsiet uzrakstu “Start this meeting”.
  • Spiediet virsū un atvērsies mazs lodziņš, kur jānospiež “Open zoom.us”. Iespējams, dators jautās, lai apstiprinat, ka šī programma var piekļūt jūsu datora mikrofonam un kamerai. Apstipriniet piekļūšanu.
  • Tad parādīsies lodziņš, kur būs jāuzspiež “Join With Computer Audio”. Spiežam virsū.
  • Tagad vajadzētu būt, ka atveras logs, kur redzat pats sevi un apakšā zem tā, pakustinot peli, redzama rīku josla;
  • Kad video sarunai pievienosies citi dalībnieki, viņi būs no jūsu puses jāapstiprina. Video lodziņā apakšā redzēsiet sadaļu “Manage Participants” un datorā labajā pusē atvērsies lodziņš “Participants”. Tad, kad sāks dalībnieki pievienoties sarunai, jums šajā lodziņā katram būs jāuzspiež uz zilas pogas “admit”, tādā veidā apstiprinot viņa darbību sarunā. Piemēram, ja plānoti 15 dalībnieki sarunai, tad 15 reizes jums būs jāuzspiež šī podziņa katram no dalībniekiem;
  • Ekrāna apakšā redzēsiet rīku joslu, kur būs iespējams:
    • ieslēgt un izlēgt mikrafonu ,
    • izvēlēties čatu, lai redzat to labajā malā ,
    • Ieslēgt “record”, lai ierakstītu jūsu sarunu . Pēc sarunas beigām, dators pats automātiski izveidos mapi, kur saglabās sarunu. Pēc sarunas dators automātiski sāks saglabāšanas procesu, ko redzēsiet arī savā ekrānā. 
  • Beigās, kad beigsiet sarunu pa visam un taisot ciet datora logu, atvērsies lodziņš, kur jāspiež “End Meeting for All”. Ja ir neskaidrības, droši jautājiet!

Ⓒ Justīne Buliņa, Edgars Plētiens

Zoom videozvana drošības ievērošanas ieteikumi no Kate Elpo:

Ievietots 20 Mar, 2020 | Informāciju sagatavoja Justīne Buliņa